نام  :شكراله

نام خانوادگى  :نيستانى فرد
نام پدر :صفر
تاريخ‌تولد  :15/11/1339
ش.ش   :559
محل‌صدورشناسنامه   :جهرم
 تاريخ شهادت  :24/02/66
نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحميلى
شرح حادثه  :رفت‌وبرگشت‌به‌خطمقدم-تصادف‌خودروباخودرو
ادامه مطلب....

نام  :شکراله
نام خانوادگى  :نیستانى فرد
نام پدر :صفر
تاریخ‌تولد  :15/11/1339
ش.ش   :559
محل‌صدورشناسنامه   :جهرم
 تاریخ شهادت  :24/02/66
نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحمیلى
شرح حادثه  :رفت‌وبرگشت‌به‌خطمقدم-تصادف‌خودروباخودرو
استان  :بنیادشهیداستان‌فارس
شهر :اداره‌بنیادشهیدجهرم
وصیت‌نامه   :%
نیستانى جهرمى شکراله 1804459
وصیت نامه شهید حاج میرزا نیستانى. بسم الله الرحمن الرحیم. ربنا لا تزغ قلوبنا بعد از هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب. با درود و سلام به همه شهداى اسلام که با نثار خون خود عزت و شرف مسلمین را حفظ کردند و با درود و سلام به امام بزرگوار که با قیام خود ما را  از خواب غفلت بیرون آورد و چگونه جنگیدن را به ما آموخت. خداوند بزرگ بر ما منت گزارده که در این زمان حساس اسلام را یارى کنیم و در رکاب امام بزرگوار دین خدا را کمک دهیم و دست اجانب و کفار را از میهن اسلامى کوتاه کنیم و به همه مسلمین جهان بگوییم که باید با عزت و شرف زندگى کنید و زیر بار ظلم نروید و مستقل باشید و نگذارید سلاطین بر شما حکمفرمانى کنند و حد و حدود ما را خداوند متعال مشخص کرده است. جنگیدن در راه خدا یک عبادت بزرگ است و نصیب هر کس نمى شود و خداوند انتخاب مى کند و دربین این جنگجویان راه خدا عده اى به سوى خداوند مى شتابند و شهادت را با شوق مى پذیرند و عده اى دیگر از آنان منتظر شهادتند. پیروان امام حسین (ع) به استقبال مرگ مى شتابند و هیچ موقع از مرگ نمى ترسند و هراسى ندارند چون این دنیا چه بخواهى چه نخواهى مى گذرد و باید از این دنیا رفت چه بهتر که جان را فداى دین خدا کرد. جان ما که بهتر از جان امام حسین (ع) نیست ایشان هم جان مبارک خود را فداى دین خدا کرد پس ما باید از این اولیاء درس بیاموزیم و پیرو آنان باشیم. جان آدمى عزیز است ولى عزیزتر از آن دین خداست و همه ما باید فداى دین خدا شویم و امام زمان(عج) هم فداى اسلام مى شود. همه ما مسلمین وظیفه داریم تکلیف خودمان را انجام دهیم و نباید کوچکترین کوتاهى بکنیم چون در آخرت مورد سوال قرار خواهیم گرفت. خداوند در هر زمان بندگان خود را مورد امتحان قرار مى دهد و هیچ بنده اى نیست که مورد امتحان خدا قرار نگیرد و چه خوب است که از این امتحان الهى سرافراز بیرون بیاییم و از خداوند نخواهیم که ما را امتحان نکند، بخواهیم که در این امتحان ما را یارى دهد. برادران و خواهران گرامى از جنگ دلسرد نشوید چون عزت و شرف ما در گرو همین جنگ است ما باید بدانیم که این دنیا چه خوشى چه بدبختى مى گذرد و چیزى که ماندنى است آخرت است و ما باید از خداوند بخواهیم که آخرتمان را ختم به خیر نماید چون این دنیا به هر سختى باشد مى گذرد. اگر مى خواهید سعادت دنیا و آخرت نصیب شما بشود و پیرو امام بزرگوار باشید و دست از او برندارید، همین امام بود که ما را از خواب غفلت بیدار کرد و راه جنگیدن با دشمنان خدا را به ما نشان داد و به ما روح مردانگى و مسلمانى داد و اگر جان هم نثارش کنیم کار بجایى انجام داده ایم. مگر ما نمى گوییم اگر حسین (ع) بود او را یارى
مى کردیم. حالا وقت عمل است و فرزندزاده حسین (ع) را باید یارى دهیم و جان خود را فداى دین مقدس اسلام کنیم و هر شهیدى که ما مى دهیم مسئولیت ما سنگینتر مى شود پس از خداوند بخواهیم که ما را ثابت قدم نگهدارد تا بتوانیم راه شهداى عزیز را ادامه دهیم. سعى داشته باشید که از نماینده محترم امام، امام جمعه عزیز شهرمان پیروى کنید و حرف او که حرف امام است با جان و دل بپذیرید و از این مرد که عمر خود را در راه خدمت به اسلام و مسلمین گذرانده است پشتیبانى کنید. ملت شهیدپرور و ایثارگر و مسلمان این را بدانید که منافقین دشمن شما هستند همواره با آنان در ستیز باشید که آنان سعى دارند چهره مومنین و روحانیون را براى شما بد جلوه دهند و شما باید هوشیار باشید و البته براى همه روشن است که روحانیت دلسوز اسلام هستند و هدف آنان این است که مردم را به راه سعادت کنند. در نماز جمعه و جماعت شرکت کنید و هرکارى را که باعث پیشرفت انقلاب مى شود با جان و دل انجام دهید. از تمام دوستان و آشنایانى که مرا مى شناسند مى خواهم که مرا حلال کنند. از آقاى آیت الهى هم تقاضا دارم که اگر برایشان مقدور بود نماز برایم بخوانند. از پدر و مادرم هم مى خواهم که مرا حلال کنند. سایه امام مستدام باد. میرزا نیستانى.
2%%
نیستانى جهرمى شکراله 1804459
بخشى از وصیت شهید نیستانى خطاب به پدر و مادر: عزیزان ما بسوى خدا رفتند چرا ما بمانیم، ماندن هرچه باشد دیر یا زود باید رفت. امام حسین (ع) هم فداى اسلام شد و امامان ما هم فداى اسلام شدند. چرا ما نشویم؟ مگر خون ما رنگینتر است؟ مگر ما عزیزتر هستیم؟ ما هم باید فداى دین خدا بشویم و وظیفه داریم تکلیف شرعى خود را انجام دهیم.
3%%
نیستانى جهرمى شکراله 1804459
قسمتى از وصیت نامه شهید نیستانى خطاب به همسر و فرزندانش: همسرم زندگى خیلى شیرین است ولى شیرینتر از آن شهادت در راه خداست. همسرم این دنیا مى گذرد چیزى که ماندنى است آخرت است و چیزى که ارزش داد تحمل رنج و زحمت در دنیا براى خداى متعال است. از زهرا و على خوب نگهدارى کرده و آنان را طورى تربیت کنید که براى اسلام و مسلمین مفید باشند.
                  در پایگاه عشاق بگذر ز سر که آنجا           میر سپاه عشق است سردار سربدارى         
              گر وصل یار خواهى برخیز و چون شهیدان             زین نه به ذوالجناحى، برگیر ذوالفقارى            
                    تا بشنوى نواى تسبیح قدسیان را                  رو سوى کربلا کن با چشم اشکبارى           
               آنکس که باخبر شد از فوز اعظم عشق               در این قفس ندارد جان در تنش قرارى                                  باشد که راه یابیم در محفل شهیدان            یا رب ز فیض عامت داریم انتظارى.