من شرم مي كنم در روز قيامت در پيشگاه اربابم امام حسين سردر بدن داشته باشم "

اوبه آرزوي خود مي رسد. ودر عمليات فتح المبين درشوش با اصابت خمپاره ايي به سر او سرش از بدنش جدا مي شود و به شهادت مي رسد.

زندگي نامه .

شهيد حاج شير علي سلطاني (ذاكر اهل بيت (ع) )در سال ۱۳۲۷هجري شمسي در خانواده اي متدين در محله كوشك قوامي شيراز ديده به جهان گشود .شهيد سلطاني تحصيلات خود را از همان مكتب خانه شروع نمود سپس تا كلاس ششم ابتدايي درس را ادامه داد . به علت شور علاقه بسياري كه به معارف اسلامي داشت در يكي از مدارس حوزه علميه به تحصيل علوم ديني پرداخت .

عضويت در سپاه.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۹به خاطر علاقه اش به سپاه به عضويت اين نهاد مردمي درآمد شهيد سلطاني در سپاه بعنوان الگوي بارز تقوا و اخلاص وصفا و صميميت شناخته شد خصوصا خضوع و افتادگي او بسيار چشم گير بود بنحويي كه پاسداران و بسيجيان اورا به عنوان يك معلم اخلاقمي مي نگريستند.

شهادت

شهيدسلطاني از مدتها قبل خودش را براي شهادت آماده كرده بود شاهد ما بر اين مدعا مقبره ايست كه از قبل در گوشه ايي از كتابخانه مسجد المهدي( كه خود بنيان گذار همين مسجد بود) آماده ساخته بود. وشبها را در آن به راز  ونياز و دعا با معبودش مي پرداخت . مقبره ايي كه درست به اندازه تن بي سرش حفر شده بود گويي كه شهيد از قبل مي د انسته كه پيكرش را بدون سر دفن خواهند نمود بالاخره در عمليات فتح المبين به درجه رفيع شهادت رسيد . پيكر بي سر شهيد سلطاني در روز۱۲/۱/۱۳۶۱دركتابخانه مسجد المهدي (عج)  واقعه در كوشك قوامي در مكاني كه خود شهيد آماده كرده بود به خاك سپردند.